13 Şubat 2024 Salı

Alsace Köyleri

Öğleden sonra Colmar'dan otobüs ile Kaysersberg ve Eguisheim'a gittik. Ertesi gün de çantalarımızı alıp gene otobüsle Riquewihr, Ribeauville, Bergheim, Selestat ve Obernai'ye gittik. Aslında çoğu kişinin araba kiralayarak gezdiği bu köyleri biz otobüs ile gezdik. Otobüs saatleri sezon nedeniyle seyrekti. Ancak güzel bir planlama ile rahatça gezebilirsiniz. Köyler gerçekten çok güzel. Gezmek son derece keyifli. Ancak turizm sezonu olmaması nedeniyle bütün köyler bomboştu. Sanırım köyleri biz dahil 20-25 turist geziyordu:) Restaurantların da 1-2 tanesi açıktı. Köylerin yanında alabildiğince uzanan üzüm bağlarını görünce buranın neden şarap rotası olduğunu bir kez daha anlamış olduk.

KAYSERSBERG

Kaysersberg, Kuzeydoğu Fransa'daki Alsace'deki Haut-Rhin bölümünde eski bir komündür. 1 Ocak 2016'da, yeni komün Kaysersberg-Vignoble ile birleştirildi. Kasabaya hakim olan yüksek kale, hem stratejik önemini hem de savaşçı geçmişini hatırlatmaktadır. Kaysersberg, Alsace-Lorraine'in geri kalanıyla birlikte, Franco-Prusya Savaşı ile I. Dünya Savaşı arasındaki dönemde Almanya'nın bir parçasıydı. Kaysersberg, Alsace'in en iyi şarapçılık alanlarından biridir. İlk asmalar 16. yüzyılda Macaristan'dan buraya getirildi ve şarap üretimi günümüzde kent ekonomisinin hala önemli bir yönüdür. Kasabadan ilk olarak 1227'de; Alman imparatoru II. Frederic'in kaleyi inşa etmek (veya yeniden inşa etmek) için verdiği emir ile bahsedilmiştir. 1648'de şehir Fransa'nın bir parçası oldu, ancak çoğu sakin Almanca konuşmaya devam etti. 1871'den 1918'e ve yine 1940'tan 1944'e kadar Kaysersberg Almanya'ya aitti. 2017'de Kaysersberg, Village prefere des Francais (Fransızlar tarafından tercih edilen köy) seçildi. Sakinlerine Kaysersbergeois denir (Vikipedi).

Kaysersberg çok güzel bir köy. Sokaklarında keyifle gezdik. Kilise dışında kapalı bir mekana girmedik.

Eglise Sainte-Croix;

Chateau de Kaysersberg;

EGUISHEIM

Eguisheim, kuzey-doğu Fransa'da, Alsace'da Haut-Rhin bölümünde bir komündür. Eguisheim kaliteli Alsace şarapları üretir. Mayıs 2013 yılında, Köy prefere des Francais (Favori Fransız Köyü) seçildi. Eguisheim köy merkezi, çok sayıda turist almaktadır (Vikipedi).

Köylerin hepsi çok güzel, hemen hemen hepsi birbirine çok benziyor. Ama sanırız burayı ayrı bir sevdik. Köyün dışından döne döne merkeze geliyorsunuz. Çok hoşumuza gitti.

Chapelle Saint-Leon IX;

Köylerde birçok şarap tadım noktaları mevcut. Ancak birçoğu kapalıydı. O yüzden o tarz bir atraksiyona katılamadık.

RIQUEWIHR

Riquewihr Kuzeydoğu Fransa'daki Grand Est'deki Haut-Rhin bölümünde bir komün. Tarihi mimarisinden dolayı popüler bir turistik bölge olan Riquewihr, köyde üretilen Riesling ve diğer harika şaraplar ile de ünlüdür (Vikipedi).

Burası da oldukça güzel ve küçük bir köydü. 1 saat kadar gezdik ve yeni köye gitmek için otobüsümüze bindik.

Dolder Tower;

La Porte Haute;

RIBEAUVILLE

Ribeauville kısmen eski duvarlarla çevrilidir ve birçok güzel Orta Çağ evine ve iki eski kilise, St. Gregory ve St. Augustine, hem de güzel Gotik binalar vardır. Belediye binasında değerli bir antik koleksiyon bulunmaktadır. 64 derecelik bir sıcaklığa sahip olan (Orta Çağ'da büyük bir üne kavuşmuş olan) Carolabad, 1888'de yeniden keşfedildi ve Rappoltsweiler'i sulama yeri haline getirdi. Şehrin yakınında, üç eski kalenin, Saint-Ulrich, Girsberg ve Haut-Ribeaupierre kalıntıları bulunmaktadır. Bunlar eskiden Ribeaupierre (veya Rappoltstein) efendilerine aittir (Vikipedi).

Clock Tower;

Place de la Sinne;

Eglise Saint-Gregoire

BERGHEIM

Burası sanırız en boş olan köydü. Bizim dışımızda etrafta dolanan 2-3 kişi vardı. Resmen terkedilmiş bir yer gibiydi:) Açıkçası bütün köyü gezmek için 15-20 dakika yeterlidir.

SELESTAT

Selestat diğer köylere göre daha büyük ve kalabalıktı. Tabii gene de köyü gezmeniz 1 saati geçmez. Zamanımız olduğu için burayı da görmek istedik.

Su Kulesi;

St. Faith Kilisesi;

St. George Kilisesi;

Hümanizm Kütüphanesi;

Protestan Kilisesi;

Tower of the Horloge;

OBERNAI

Obernai Alsace köyleri içinde son durağımızdı. Buraya geldiğimizde artık akşam olmuştu. Zamanımız çok olmadığı için hızlıca köyü turladık. Burası da diğer yerlere göre daha büyüktü.