Genel Bilgiler

Merhaba,

Sürekli gezsek, değişik yerleri keşfedebilsek, bir sürü farklı insanla tanışabilsek,
farklı lezzetler denesek ve bütün bunları çok da yaşlanmadan yapabilsek diyen bir çiftiz.
Bu sayfaya ulaştıysanız siz de bizim gibi seyahat tutkunusunuz demektir. Biz nasıl diğer gezginlerin tecrübelerinden faydalanıyorsak umarım bizim tecrübelerimiz de diğer seyahat tutkunları için faydalı olur.
Bu blogda paylaşılan tecrübeler ve öneriler tamamen subjektif bakış açımız ile ortaya konulmuştur. Bu nedenle aynı yerden, aynı aktiviteden veya aynı mekandan benzer tatlar almamız mümkün olmayabilir. Yani benzer hissiyatlarımız oluşmaz ise mesuliyet kabul etmiyoruz:))
Sorularınıza elimizden geldiğince cevap vermeye çalışacağız.

Keyifli seyahatler....

Tuğhan & Sedef

---------------------

Seyahatlerimiz ile ilgili bazı tecrübelerimizi paylaşmak istiyoruz:

1- Seyahatlerimizi kendimiz planlıyoruz. Turla seyahat çok tercih etmediğimiz bir seçenek, sanırım özgürlük seyahat esnasında çok önemli.

2- Kalacağımız yerleri, uçakları, günübirlik turları vb. 4-5 ay öncesinden ayarlıyoruz. Böylece çok daha uygun fiyatlar ödüyoruz.

3- Uçak biletlerini alırken direkt gideceğiniz şehir yerine başka şehre uçup oradan asıl gideceğiniz yere geçebilirsiniz. Fiyatları çok daha uygun oluyor ve araya bir şehir daha sıkıştırmış oluyorsunuz. Skyscanner'dan bu biletleri takip edebilirsiniz.

4- İlk tatillerimizde kocaman bavulları almak gibi bir hata yaptık, yani tek bir şehirde ve tek otelde kalacaksınız belki bavul çok sorun değil ama bizim gibi mobil bir durumunuz varsa bavul tam bir kabus. Bu yüzden sırt çantasına terfi ettik. Eşim de ben de kendi çantalarımızı sırtımıza alıyoruz ve istediğimiz yerde günübirlik gezebiliyoruz. Tabii şunu unutmamak lazım ki bu çantaların kesinlikle ağır olmaması gerekiyor, yoksa bavuldan beter bir hal alabilir. Zaten asıl olan gezmek değil mi boş verin çeşit çeşit kıyafetleri.

5- Eğer bavul konusunda ısrarlı iseniz birçok büyük şehirdeki istasyonlarda bavulunuzu bırakabileceğiniz alanlar düzenlenmiş, biz birkaç kez tecrübe ettik, olumsuz bir durumla karşılaşmadık ama kredi kartını kabul edip etmemesi, belki dolabın sorunlu olması vb. nedenlerle biraz riskli olabilir.

6- Vizenizi önceden almayı ihmal etmeyin zira yoğun dönemlerde hiç beklenmedik sürprizler olabilir.

7- Mutlaka ulaşımda otobüsleri tren yerine tercih edin, çok daha uygun fiyatlara seyahat edebilirsiniz. Bu durum sanırım tüm Avrupa ve Güney Amerika için geçerli.

8- Yürümek bir şehri keşfetmek için ilk tercihimiz. Ara sokaklarda gezmek, istediğin mekana girmek vb. avantajlar paha biçilemez. Ama tabii toplu taşıma araçlarını da kullanıyoruz. Ancak turistler için iyi bir seçenek olabilecek gezi otobüslerini tercih etmiyoruz, daha çok metrolar, trenler, otobüsler vb. yani halkla birebir iletişimde olabileceğimiz ulaşım araçlarını tercih ediyoruz.

9- Gezerken kendinizi kaptırıp, hırsızlık olaylarına karşı savunmasız kalmayın. Mutlaka pasaportlarınızı, cüzdanlarınızı sık sık kontrol edin, yanınıza yaklaşan ne konuştuğunu anlayamadığınız kişilerden uzak durun, kibarlık yapmaya gerek yok. Paralarınızı birkaç farklı yere saklayın, hepsi bir yerde durmasın. Pasaportunuzun bir kaç çıktısını oraya buraya yerleştirin, kayıp halinde çok işinize yarayacaktır.

10- Ne çok cimri ne de çok savruk takılıyoruz. Özellikle restaurant fiyatlarında bir standart var gelişmiş dünyada. Sıradan bir yerden yiyeceğimize, en meşhur yerlerinden yakın fiyatlara yiyoruz.

11- Çok geç yatsanız bile mutlaka sabah erken kalkın, seyahatiniz bitince rahat rahat uyursunuz. Biz seyahatten döndüğümüzde evimizde dinleniyoruz, bir hafta kadar evden çıkmadığımız oldu:) Ama seyahat esnasında miskinlik yapmayın.

12- Seyahatleriniz her zaman planladığınız gibi gitmeyebilir, stres ve sinir yapmaya gerek yok, sonuçta plan değişmiş bile olsa seyahat devam ediyor ve siz gene geziyorsunuz, boşa sinirlenmeye gerek yok.

13- Bulunduğunuz şehrin yerlileri ile her fırsatta sohbet edin, inanın en keyifli anılar bunlar oluyor. Semt pazarları, localler mekanlar, din mabetleri gibi halk yerleri yaşadığımızı hissettiriyor. Ayrıca şehirde ne meşhur ise onu yapın veya görün, sonra döndüğünüzde pişman olmayın. Tabii her döndüğünüzde görmediğiniz yerleri öve öve bitiremezler, doğal bir şey bu:)

14- Seyahatten önce gideceğiniz yer ile ilgili araştırma yapmanız faydalı. Bilerek gezmek ayrı bir keyif.

15- Alışveriş ile ilgili maalesef pek bir bilgi veremeyeceğiz çünkü Amerika dışında gezdiğimiz yerlerden hiç alışveriş yapmadık (hediyelik eşyalar hariç)..

16- Gideceğiniz yerin hava durumunu kontrol edin, mevsime uygun kıyafet almak önemli, hele bir de bizimki gibi bir sırt çantanız var ise.

17- Cep telefonunuza tripadvisor ve özellikle triposo'nun ülke app'lerini indirmenizi öneririz. Harita, bilgi ve değerlendirmelerden off-line olarak faydalanabiliyorsunuz, yalnızca telefonunuza indirmeniz yeterli. Tripadvisor'un haritası bazen bozuluyor, triposo'yu bilgi ve sağlamlık açısından tek geçerim ancak insanların yorumları açısından restaurant gibi yerlerde tripadvisor'a ihtiyaç duyuluyor.

18- Euro ve Dolar hesabı açın, Kredi kartınızın bankasını arayarak ödemeleri aynı para biriminden kayda geçirmelerini talep edin. Döndüğünüz zaman özellikle çalışma günü sırasında döviz kurunu kendi takibinize göre 'exchange' ederek hiç de küçümsenmeyecek kazançlar sağlarsınız. Döviz dönüşümlerini bankanıza bırakmayın.

19- Kredi kartımızdan miller kazanıyoruz, özellikle uzak yerlere getirisi çok büyük meblağlar oluyor. Bütçeye katkısı büyük ve gezen insan için mil kazandıran kart en iyisi.

20- Kredi kartınızın limitini düşük tutun ve gerekirse orada internet bankacılığı ile ödeme yaparak limitinizi kendiniz açın. Aralarda kredi kartınızı kopyalayıp götürme girişiminde bulunuyorlar. Leş ve güvenilmez yerler için çok düşük limitli ekstra bir kredi kartımız daha var.

20- Araba kiralarken büyük firmaları kullanın ve full sigorta yaptırın.

21- Gelişmemiş bir ülkeye gitmeden önce aşı durumunu mutlaka araştırın, Gümrük hudut müdürlüğünden aşı kitapçığını alın ve takibinizi yapın, sıtma olup dönmeyin.

22- Ülkenin kurallarını gitmeden mutlaka okuyun, Arap Yarımadası gibi yerlerde öpüşmek bile sizi istemediğiniz durumlara sokabilir.

23- İlginizi çekmeyen yerlere de mutlaka bir göz atın, kimseyi dinlemeyin, o attığınız bir adım sizi çok iyi atraksiyonlara, deneyimlere götürebilir.