6 Mayıs 2023 Cumartesi

Takayama - Shirakawa-go Köyü

Takayama, turistlerin de çok tercih ettiği, Japonya'nın eski şehirlerinden biri. Biz de turumuza dahil ettik. Şansımıza burada bütçemize uygun bir 'ryokan otel' ayarlayabildik. Ryokan oteller normalde çok pahalılar. Özellikleri ise; size Japon kültürüne uygun bir konaklama sağlamak. Yatak, oda, yemek vs. hepsi geleneksel özelliklere sahip. Yemeğinizi odanızda yiyorsunuz. Kimonolarınız odanızda sizi bekliyor:) Sofranızı görevliler hazırlıyor, yemeği size anlatıyorlar, yemeğiniz bittikten sonra yer yatağınızı hazırlıyorlar. Yani kısaca çok güzel bir tecrübe yaşıyorsunuz.

Biz de Kanazawa'dan trenle akşam Takayama'ya gittik. Otel daha öncesinde bize akşam yemeği saati ile ilgili mesaj atmıştı. Belirli bir zamandan sonra servis yapamıyorlardı. O nedenle Takayama'ya gelir gelmez hemen otele gittik ve yemeğimizi yedik. Otelimizde ayrıca kaplıca vardı, yemekten sonra da kaplıca keyfi yaptık. Üstümüzde kimonolarla otelde gezinirken görevle sokağa da bu şekilde çıkabileceğimizi hatta otelde olan geleneksel takunyaları da giyebileceğimizi söyledi. Tabii bu fırsatı kaçırmadık. Sokaklar bomboştu neyse ki:)

Ertesi gün erkenden kalkıp gezmeye başladık. Çünkü öğlen Shirakawa-Go Köyü'ne gidecektik. Akşam da Kyoto'ya geçecektik. Gene bol koşturmalı bir gün bizi bekliyordu:)

Bizim gözümüzden Takayama;

1- Jinya Geleneksel Hükümet Konağı: 'Jinya', bölgenin yönetildiği hükümet binalarının ortak adıdır. Buna idari ofisler, memurların yaşam alanları, depolar, mahkeme salonu ve daha fazlası dahildir. Takayama Tarihi Hükümet Konağı (veya Takayama Jinya), tüm Japonya'da türünün tek kalan tesisidir ve bu da onu son derece nadir ve değerli bir tarihi eser yapar (https://visitgifu.com/see-do/takayama-jinya/).

Çok beğendiğimiz diğer bir tarihi bina. Alıştığımız hükümet konaklarından çok farklı olduğunu söylemeliyiz. Sadeliği ile oldukça dikkat çekici.

2- Hida Köyü: Hida Halk Köyü; Takayama çevresindeki Gifu Eyaletinin dağlık bölgesi Hida bölgesinden 30'dan fazla geleneksel evi sergileyen bir açık hava müzesidir. Evler Edo Dönemi'nde (1603-1868) inşa edilmiş ve 1971'de müzeyi oluşturmak için orijinal yerlerinden taşınmıştır (https://www.japan-guide.com/e/e5901.html).

Burayı görmenizi öneririz. Hem evler hem doğa harika. Evlerin içini gezince de eski yaşamlara dair kafanızda bir fikir oluşuyor.

3- Sanmachi Sokağı: Takayama'nın Sanmachi, Oshinmachi ve Shimoni-no-machi bölgeleri, Edo döneminin (1603-1867) atmosferini koruyor ve önemli 'Geleneksel Yapı Grupları için Koruma Bölgeleri'. Edo döneminde Takayama, çevredeki zanaatlarlar, tüccarlar ve çiftçilerle dolu canlı bir merkez kasabaydı. Bugün o eski dünya atmosferi Sanmachi'nin üç ana caddesinde, Sanmachi'nin kuzeyindeki Shimoni-no-machi bölgesinde ve Oshin machi semtinde korunmaktadır (https://www.japan.travel/en/spot/152/).

Turistlerin yoğun şekilde rağbet ettiği çok güzel bir sokak.

4- Kokubun-ji Tapınağı: Şehirde görülmesi gereken yerlerden biri olan bu tapınağı da görmeden geçmek istemedik.

5- Morning Market: Ne yazık ki açık halini yakalayamadık. Yavaş yavaş toparlanıyorlardı. Son kalan tezgahların fotoğrafını çekip yola devam ettik.

6- Showa-kan Müzesi: 1950'lerin retro sokakları müze içinde yeniden kurgulanıyor ve o dönemin yaşam tarzı ve kültürü nostaljik bir şekilde yeniden canlandırılıyor (https://www.hida.jp/english/touristattractions/takayamacity/historyandculture/4000159.html).

Açıkçası çok girme niyetimiz olmadığı için kapıdan görebildiğimiz kadar içeriye baktık ve fotoğraf çektik:)

SHIRAKAWA-GO KÖYÜ

Öğlene kadar Takayama'yı gezdik, öğlen otobüs ile Shirakawa-go Köyü'ne gittik. Akşamüstü de tekrar otobüsle Takayama'ya geri dönüp, çantalarımızı otelden alıp, trenle Kyoto'ya gittik.

Shirakawa, Japonya'nın Gifu prefektörlüğünde bulunan bir köydür. En çok gassho-zukuri olarak bilinen bir yapı tarzını sergileyen küçük, geleneksel bir köy olan Shirakawa-go'nun yeri olarak bilinmekte olup Gokayama ile birlikte UNESCO Dünya Miras Listesi'ne dahil edilmiştir (Vikipedi).

Shirakawa-go köyü inanılmaz güzeldi. Günlük gezi için çok uygun bir yer. Zamanınızı ayırıp görmenizi öneririz. Gezme alanı geniş, tepeye de çıkıp manzaraya bakmak isterseniz 4-5 saatinizi alacaktır. Tabii yavaş yavaş gezelim, içimize sindirelim derseniz 7-8 saat geçirebilirsiniz. Evler inanılmaz ilgi çekici, bazılarının içlerini de gezebiliyorsunuz.