17 Haziran 2019 Pazartesi

Köln

Köln, Almanya'da gerçekleştirmeyi planladığımız 'Romantik Yol' rotamızın başlangıcı oldu. Aslında romantik yol rotası içinde Köln bulunmuyor ancak ucuz uçak biletini Köln'e bulabildiğimiz için rotamıza eklemeye karar verdik.

Köln'e vardığımızda saat 03.30 civarıydı, metro ücreti de 3 Euro'ydu, hemen otelimize gidip uyuduk ve yeni bir şehri keşfetmenin getirdiği motivasyon ile sabah erkenden kalkıp kendimizi sokağa attık. Yalnızca 1 günümüz vardı, akşam trenle Bonn şehrine geçtik. Genel olarak Köln'ü beğendik. Özellikle katedrali oldukça etkileyici.

Bizim gözümüzden Köln;

1- Köln Katedrali: Hristiyanlığın Katolik mezhebi için açılmış bir ibadethanedir. 1248 yılında yapımına başlanan katedralin yapımı 632 yıl sürmüş ve 1880 yılında hizmete açılmıştır. Gotik tarzdaki katedral 7000 m2 alanda, 157 m'yi bulan yüksekliği ile Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü Dünya Mirası Alanları dizelgesinde yer alır (Vikipedi).

Katedral Köln'ün simgesi. Gerçekten anlatıldığı kadar etkileyici ve güzel bir katedral. Kapısı da oldukça dikkat çekici. Çok beğendik. İçerideki Üç Kral Türbesi en değerli hazinesi. Kulesine tırmanmak için 3 € ödemeniz gerekiyor, şehri en güzel görebileceğiniz yer. Hazine bölümüne giriş ise 5 €.

2- Römisch - Germanisches Müzesi: Roma Germen Müzesi Köln'ün önemli müzelerinin başında geliyor. Biz de gezmek istedik ama ne yazık ki bakım nedeniyle kapalıydı. Yalnızca camdan biraz içeriye bakabildik:( Giriş 3 € imiş.

3- Ludwig Müzesi: Önemli bir veya iki müzeye girmek istiyorduk. Roma Germen Müzesi'nde bakım olduğu için Ludwig ve Wallraf -Richartz Müzelerine girdik. Ludwig Müzesi'ni gezince beklediğimizden çok daha güzel bir müze olduğunu düşündük. İlginiz ve zamanınız varsa görmenizi öneririz. Temelinde modern sanat müzesi ve girişi 11 €.

4- Hohenzollern Köprüsü: Köprü katedral ile birlikte şehrin siluetini oluşturan önemli yapılardan biri. Dünya üzerinde birçok köprüde kilit asma geleneğini gördük ama bu kadar yoğun olanını görmedik açıkçası ya da köprü büyük olduğu için öyle de hissetmiş olabiliriz. Köprü üzerinden yürüyerek karşı tarafa geçmek turistik bir atraksiyon. Bir de karşı taraftan katedral ve köprü ile birlikte şehrin fotoğrafını çekmek olmazsa olmazlardan. Biz de yaptık tabii:)

5- Alter Markt: Eski şehir meydanı küçük ve çok canlı bir meydan. Mutlaka yolunuz düşecektir. Bizim aksimize zamanınız olursa meydanda keyif yapmayı ihmal etmeyin:)

6- Wallraf- Richartz Müzesi: Şehrin en önemli müzelerinden biri Wallraf-Richartz Müzesi. Görülmeye değer, dünyaca ünlü ressamların eserlerini barındıran klasik bir müze. Girişi 9 €.

7- Parfüm Müzesi: Zamanımız olmadığı için müzeyi gezmedik, yalnızca giriş katında bulunan satış alanını gezip çıktık, zaten müze dediğimiz de ufak bir yer.

8- St. Martin Kilisesi ve Eski Balık Pazarı: Şehrin diğer büyük kuleli kilisesi. Hemen yanında bulunan rengarenk birkaç binadan oluşan eski balık pazarı da şehrin görülmeye değer diğer bir meydanı. Yan yana birkaç tane renkli ev ortama hareket katıyor, çokça fotoğrafı çekilen bir yer.

9- Çikolata Müzesi: Esasında Lindt'in çikolata atölyesi, insanın iştahını kabartan harika bir yer:) İyi ki girmişiz dedik. Eğer sizin de bizim gibi çikolata zaafınız varsa mutlaka bu müzeyi ziyaret edin. Bolca da ikram alacaksınız. Üretimden yeni çıkmış taze taze çikolata yemenin keyfi bir başka, her zaman bulunamayacak bir fırsat. İşin en güzel kısmı da o:)). Çıkıştaki dükkanından içeride ürettikleri çikolatalardan çok ucuza aldık, sonrasında keşke beş paket daha alsaydık dedik. Girişi hafta arası 12.5, hafta sonu 13.5 €.

10- St. Maria im Kapitol Kilisesi: 11. yüzyıl kilisesi (Wikipedia).

11- Rathaus: 900 yıllık belgeli bir geçmişi olan Almanya'nın en eski belediye binasıdır.  Günümüzün bina kompleksi, çeşitli mimari tarzlarda art arda eklenen çeşitli yapılardan oluşur. Bunlar; 14. yüzyıl tarihi belediye binası, 15. yüzyıl Gotik tarzı kule, 16. yüzyıl Rönesans tarzı sundurmalı manastır (Löwenhof) ve 20. yüzyıl Modern Atriyum'u (Piazzetta) içerir (Wikipedia).

Altermarkt'da olan bu binaya maalesef restorasyon sürecinde olduğu için giremedik.

12- Hohe Caddesi: Şehrin alışveriş caddesi. Çok canlı, kalabalık ve güzel bir cadde.

13- Kathe Kollwitz Müzesi: Kathe Kollwitz'in eserlerini barındıran bir müze. Alman ressam, oyma baskı sanatçısı ve heykeltraş (Wikipedia).

14- Kölsch Bira: Kölsch, Almanya'nın Köln kentinde üretilen açık renkli ve mayhoş bir tat karakterine sahip bira çeşitidir. Diğer ale biralarda olduğu gibi üst fermantasyon yoluyla elde edilir. Lager tipi biralara göre daha yüksek sıcaklıklarda fermante edilir. (Vikipedi).

'Neler yedik' kısmında mekanlarla birlikte daha çok değindiğimiz, çok lezzetli bir bira ve ayrıca bu şehrin bir simgesi. Rakı bardaklarına benzer bardaklarla içiliyor, kalemle bira altlığınıza içtiğiniz bira sayısını işaretliyorlar, siz de çıkışta ödemenizi yapıyorsunuz. Mutlaka bir mekanda bunu tadımlamanızı öneriyoruz.