10 Şubat 2018 Cumartesi

Lyon

Lyon'un çok güzel bir şehir olduğunu birçok kişiden duymuştuk. Bizim de en çok merak ettiğimiz şehirlerden biriydi. Güney İspanya gezimiz öncesinde Grenoble'de yaşayan arkadaşlarımızla 4 gün geçirmeye karar verdik. Bu 4 gün içerisinde Lyon'u görme şansımız da oldu. Nehrin iki yakasına yerleşmiş harika evlerle tam bir görsel şölen sunan bu şehir gerçekten görülmeye değer. Ancak şunu da itiraf etmemiz gerekir ki Lyon için beklentimizi biraz fazla tutmuşuz. Evet çok güzel bir şehir ama birçok Avrupa şehrine benziyor, çok büyük bir farklılık göremedik, tabii bu durum bizim beklentimizle ilgiliydi.

İstanbul'dan direkt uçuşla Lyon havaalanına öğleden sonra iniş yaptık. Arkadaşlarımız bizi arabayla aldılar ve direkt Lyon'a gittik. Hava yağmurlu ve serindi. Akşama kadar şehri gezdik. Bir de dönüşte evden biraz erken çıktık ve havaalanına gitmeden önce şehirde bir tur daha attık. Ancak müthiş bir yağmur olduğu için çok rahat gezemedik. Yani toplamda hemen hemen 1 tam gün Lyon'da geçirdik diyebiliriz. Yetti mi derseniz maalesef yetmedi. Detaylı gezmek ve özellikle gurme restaurantları tadımlamak için 2 gün daha ideal olabilir.

Lyon Havalimanı'na (dönüşte) tren garının arkasındaki duraktan Rhone Express adlı konforlu ama bir o kadar pahalı bir tramvayla gittik. Tek gidiş kişi başı 15.90 € tuttu.

Kısa Lyon gezimizden bahsetmek gerekirse;

1- Eski Şehir (Vieux Lyon): Tarihi Rönesans'a dayanan, UNESCO koruması altındaki bu bölge Lyon'un en görülesi yerlerinin başında geliyor. Sokakları tarih kokan, evleri avlularla birbirlerine bağlanan ve birçok Bouchon restaurantı barındıran bu yer, Fourviere Tepesi'nin hemen altında. Saone Nehri'nin kenarında bulunan  Lyon'un bu 5. Bölgesi mutlaka görülmeli. Ana sokakları; St Jean, du Boeuf ve Gadagne; zaten toplasanız on sokağı falan var.

2- Lyon (St. Jean) Katedrali: Roma Katolik Kilisesi'dir. Katedral vaftizci Aziz John'a ithaf edilmiş ve Lyon Başpiskoposu'nun koltuğudur (Wikipedia).
Son derece güzel ve gösterişli bu katedral eski Lyon bölgesinde.

3- Notre-Dame de Fourviere Bazilikası: 1872-1884 yılları arasında şehre karşı hakim durumda özel fonlarla inşa edilmiştir (Wikipedia).
Bu meşhur bazilikayı mutlaka görmenizi öneririz. Hem iç hem de dış cephede müthiş bir işçilik var.

4- Fourviere Tepesi: Tepeye funiküler ile çıktık. Bazilikayı gördükten sonra sıra harika bir Lyon manzarasındaydı. Tepede bayağı bir vakit geçirdik, gerçekten çok güzeldi. Dönüşte de yürüyüş yolunu tercih ettik ve güzel bir ağaçlık alanın ortasından, patika bir yoldan aşağı indik. Eğer tepeden arkaya doğru devam ederseniz Roman tiyatrolarını da görebilirsiniz.

5- Lyon Güzel Sanatlar Müzesi: Geniş ve ilgi çekici koleksiyona sahip bir müze. Giriş 8 €.

6- Nehir Kenarı: Lyon'un göbeğinden Saone ve Rhone adlı iki büyük nehir geçiyor, dolayısıyla nehirlerin kenarlarındaki evler ve yürüyüş parkurları hayli güzel, buralarda yürüyüş yaptık.

7- Gurme Restoran Turları: Lyon diye internetten aratınca burasının en önemli gastronomi merkezlerinden biri olduğunu göreceksiniz. Paul Bocuse gibi dünyaca ün yapmış birçok büyük şefin burada restoranı bulunuyor. Birçok Michelin yıldızlı restauranta ev sahipliği yaptığı gibi; Bouchon adlı geleneksel yemeklerini yiyebileceğiniz daha hesaplı restaurantlar da mevcut. Mutlaka gitmeden araştırma yapıp iyi bir yerlerde yemenizi ve garın oradaki Les Halles marketine uğramanızı öneririz.

8- Bellecour Meydanı: Gezecek yer çok olunca ve zaman da kısıtlı olunca meydanda çok zaman geçiremedik ama çok geniş ve güzel bir meydan. Buradan yukarıya Terraux Meydanı'na doğru yürüdüğünüzde alışveriş caddelerini de görmüş oluyorsunuz.

9- Celestins Tiyatrosu: Maalesef yalnızca dışarıdan bakıp fotoğraf çekebildik. Resimlerden gördüğümüz kadarıyla içi de çok güzel.

10- Saint Nizier Kilisesi: Güzel bir kilise. Hızlıca gezip çıktık.

11- Terreaux Meydanı: Bu meydan da geniş ve çok güzel. Belediye Binası (Hotel De Ville), Güzel Sanatlar Müzesi ve Bartholdi Çeşmesi bu meydanda bulunuyor.

12- Opera Binası: Büyük ama çok etkileyici bir bina olduğunu söyleyemeyiz. İçi hakkında yorum yapamıyoruz ne yazık ki.