7 Mart 2015 Cumartesi

Phuket

Phuket Singapur'dan sonraki durağımızdı. O kadar gitmişken muhteşem kumsalları ve denizleri görmeden dönmek istemedik. Özellikle katılmak istediğimiz 2 tur vardı; biri "Phi Phi Island" turu ve diğeri de "James Bond Island" turu. Phuket'e ilk indiğimiz gün akşam saatleriydi. Önce otele eşyaları bırakıp yemek yemeyi planlıyorduk. Otele giderken bir çok tur şirketi dikkatimizi çekti. Bizim de ertesi  gün yapmak istediğimiz Phi Phi Island turu vardı, yemeğimizi yiyip hemen gerekli ayarlamaları yapmayı planladık. Ancak işler çok da planladığımız gibi gitmedi, çünkü biz yemek yiyene kadar çoğu tur şirketi kapanmıştı, bu arada saat henüz 20.00'ydi, biliyorsunuz bizim güney sahillerinde 24.00'de bile tur organizasyonu yapabiliyorsunuz, biz de buranın günü bu kadar erken bitireceğini düşünmemiştik. Neyse ki 1-2 yer açıktı ancak onlarda da Phi Phi island turu dolmuştu. Bu turun sabah çok erken bir saatte hareket ettiğini ve sabah organizasyon şirketlerinden ekstra bilet bulmamızın mümkün olmadığını söylediler. Zira hemen hemen herkes birkaç gün öncesinden bu turu ayarlıyormuş. Bizim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Şu bir kesin ki bu turları gitmeden önce ayarlamakta fayda var. Bu arada her tur yetkilisi, hava durumunun turun gerçekleşmesi konusunda belirleyici olduğunu söyledi. Yani eğer hava çok kötü ise turların güzergahı değişebiliyor hatta iptal bile olabiliyor. Bu durumda biz de kaderimize razı olduk ve başka bir tur için anlaştık. Sonuçta eğer başka bir tur ayarlamazsak 1 günümüz boşa gidecekti. Bu tur "Khai Island" turuydu. Phuket'in çevresinden çok fazla ada var, tur şirketleri de bu adaların çoğu için farklı farklı turlar organize etmişler. Khai island turu da bunlardan biriydi. Fotoğraflardan gördüğüm kadarıyla çok da güzel yerlerdi, biz de planımızın dışında olan bu turun keyfini çıkarmaya karar verdik. Tabii bu durumda asıl istediğimiz 2 turdan birinden feragat etmemiz gerekti. İlk akşam konuştuğumuz tur şirketinde Phi Phi island turu ertesi gün için de doluydu. Büyük ihtimalle Khai Island turundan döndüğümüzde de gideceğimiz tur şirketleri bu turun gün içerisinde bittiğini söyleyecekti ve biz gene bu tura gidemeyecektik. En azından hala şansımız varken ertesi gün için "James Bond Island" turu ayarladık. Zaten Phuket'e 2 gün ayırmıştık. Böylece ilk gün Khai Island turu, 2. gün ise James Bond Island turu yapacaktık. Her iki turumuzda gayet güzel geçti; gönül meşhur Phi Phi Island turuna da gitmeyi isterdi ancak kısmet diyelim.

Phuket adası büyük bir ada, çoğu yerde araç kiralayıp gezilebileceği yazıyordu, biz tercih etmedik. Adanın farklı noktalarında çok fazla görülecek yerler var, özellikle de doğa harikası olan yerler. Hava fena değildi, çoğunlukla kapalıydı ancak neyse ki çok yağmur yağmadı, gittiğimiz muson dönemine göre hiç de fena değildi açıkçası.
Şunu da itiraf etmemiz gerekiyor, Phuket mükemmel doğal güzelliklere sahip bir yer ancak adanın merkezi diyebileceğimiz bir yerde kaldığımız için merkezin hiç de bu güzelliklere uygun olmadığını söyleyebilirim. Böyle düşünmemizin en önemli neden ada merkezinin son derece pis olması. Yürürken o kadar çok fare gördük ki, bir an gerçekten akşam nasıl otelde rahat uyuyabileceğimizi düşündük. Neyse ki güzel bir otel ayarlamıştık, yani temizdi, ancak gene de odada bulunan ve açık olan delikleri akşam kapatmayı ihmal etmedik:) Onun dışında yerlerde çok fazla çöp vardı, zaten şu fare sıkıntısı büyük ihtimalle toplanmayan çöpler nedeniyle oluşmuş.

Otelimiz "Patong Beach"de idi, bu kumsal çok uzun bir kumsal ancak kumsalda "yüzülemez" uyarısı vardı, her zaman bu şekilde mi emin değiliz ancak sanırım mevsimsel bir durum. Phuket'in gece eğlenceleri meşhur, kaldığımız Patong Beach'de uzun bir cadde var, sağlı sollu barlarla dolu, genel olarak gördüğünüz manzara şu; bir çok avrupalı erkek ve Asya'lı kızlar:) Tayland bu konuda ün salmış bir yer ancak Phuket bir adım daha ileride sanırım. İçeride bira ucuz ama kadınlar bir şeyleri bahane ederek para istiyorlar. Aids oranının çok yüksek olduğunu belirterek dikkat etmenizi öneririz.

İlk günümüzü geçirdiğimiz, 3 tane adayı kapsayan Khai Island turu gayet tatmin ediciydi. Harika kumsallar ve muhteşem bir deniz, ancak akıntı ve dalgalar çok güçlü o yüzden sahilden çok fazla uzaklaşılamıyor. Khai Nok Island turu 3 adayı kapsıyor; Khai Nok Island, Khai Nai Island ve Khai Nui Island. Hepsi çok küçük adalar ama çok güzeller. Ayrıca balıkları elinizden ekmekle besleme şansınız da var, çok zevkli denemenizi öneririm. Adalar arasında sürat motorları ile hoplayıp zıplayıp keyifli ve güvenli bir 'ride' yapıyorsunuz, büyük dalgalara da bana mısın demiyorlar. Bu nedenle turlarda sürat motorlarını tercih etmenizi tavsiye ederiz.

Ertesi gün James Bond Island turumuz vardı, görsel açıdan çok güzel bir tur. James Bond adası Khai Nok Island adalarına göre çok daha uzak bir ada ancak inanılmaz güzellikte bir yolculuk yaptık. Sırf o yolculuk için bile James Bond adasına gidilebilir. Ada inanılmaz güzel, manzaraya doyamıyor insan, 2 saat kadar adada takıldık, tek olumsuz yönü denize girilmemesiydi, bir de o olsa tadına doyum olmayacaktı.

James Bond Adası'ndan sonra kano keyfi yapmak üzere başka bir bölgeye gittik. İlk önce kanoyu kendimiz kullanıcaz sandık ancak neyse ki kano bir yerli tarafından kullanıldı ve biz de o muhteşem manzaranın tadını çıkarttık. James Bond adası çok keyifliydi ancak açıkçası bu kano sefası hafızamıza kazındı diyebiliriz, botta bulunan herkes kendi yakınıyla birlikte müstakil bir kanoya bindi, aşağı yukarı yarım saat kadar harika bir bölgede gezinti yaptık, bir yandan da yağmur başladı, yağmur güzelliğe daha da güzellik kattı. Yarasaların bulunduğu bir mağaranın içine girdik; ayrıca James Bond filminin çekildiği bu muhteşem yerde, sonlara doğru diğer teknelerdeki yabancılardan cesaret alarak sıcak sulara kendimizi bıraktık.

Phuket'te geçirdiğimiz 2. akşamımızda güzel bir show izlemeye gittik. Gösterini adı "Siam Niramit Show". Tayland'ın bünyesinde barındırdığı değişik özelliklerden bir parça sunan güzel bir show. Turistik bir gösteri o nedenle beklentinizi çok yüksek tutmamanızı öneririz. Siam Niramit'de yer alan bazı gösteriler şöyle; Thai Boks, Thai dansları, fil show, ışık ve su gösterisi, örnek savaş gösterisi vb.

Bu 3 tur için birçok operatörden fiyat aldıktan sonra bir tanesinden paket olarak hepsini aldık ve hayli indirim yapma fırsatımız oldu. Tayland serüvenimiz boyunca özellikle çok pahalı ve turistleri kazıkladıklarını hissettiğimiz durumlarda pazarlık yaptık; ancak zaten halkı gariban olan bu memlekette insanın pazarlık yapma hevesi pek olmuyor, Birçok şeyi zaten 3-5 liraya sattıkları için 1-2 liranın hesabını yapmadığımızı söyleyebilirim