2 Aralık 2014 Salı

Sao Paulo

Sao Paulo Güney Amerika gezimizin ilk ve son durağıydı. Bu nedenle buraya 2 sefer geldik. İlk gelişimiz sabah erken saatlerdeydi, konaklama yapmadan akşam uçağıyla Lima'ya gittik. İkinci gelişimizde de Rio'dan Sao Paulo'ya, oradan da İstanbul'a uçtuk. Dönüş için geldiğimizde aktarmada herhangi bir aksilik olma durumuna karşı 1 gece konaklama yaptık. Merkeze gitmek için ister pahalı 'Havaş' tarzı otobüsleri tercih edebilirsiniz, isterseniz hava limanı çıkışında gece yarısına kadar çalışan, 'Tatuape' metro istasyonuna giden ucuz belediye otobüslerini kullanabilirsiniz.
Şehrin merkezi Se, Republica ve Luz istasyonlarının arasında yer alan bölge. Burada hem İstiklal tarzı alışveriş sokaklarını, Mercado Municipal'a doğru gittiğinizde ise Tahtakale tarzı sokakları iç içe geçmiş bir şekilde gezebilirsiniz. Şehrin zengin ve refah bölgesi ise 'Jardim' adı ile anılan Paulista Avenue ve Ibiraquera arasında kalan bölge. Rua Oscar Freire gibi Nişantaşı tarzı sokakları ise bu bölgede bulacaksınız.

Bu şehirde dikkatimizi çeken çok tepeli bir şehir olması idi, bu yüzden haritalara bakıp aldanmayın, yakın gibi gözüken bir yer tepede olabilir. Ayrıca çok yerde kaliteli ve sanatsal grafiti göreceksiniz. 'Beco de Batman' adlı bir grafiti sokağı da bulunmakta.

Mutlaka çok daha fazla gezilecek yerler vardır ancak süremiz kısa olduğu için sadece aşağıdaki yerleri gezebildik. İşte bizim gözümüzden Sao Paulo;

1- Paulista Avenue: Sao Paulo'nun en meşhur caddesi.
Finansal ve kültürel çok fazla bina var, 1960'dan itibaren de şehrin ana iş merkezlerinden biri olarak tanımlanmış (Wikipedia).
Sao Paulo'nun en önemli müzelerinden biri olan MASP de bu cadde üzerinde bulunuyor. Evet güzel, kalabalık, yoğun bir cadde ama soğuk açıkçası, yani orada yaşasam gidiyim gezeyim demezdim sanırım:)

2- Ibiraquera Parkı: Burası Sao Paulo'nun en önemli ve büyük parkı. Konser salonu, müzeleri, yürüyüş yolları vs. dahil olduğu çok büyük bir alanı kaplıyor. Gene spor yapan bir çok Brezilyalı gördük, okullar da kalabalık gruplarla gelmişlerdi. New york için Central, Londra için Hyde ne ise bu şehir için de bu park o anlamı taşıyor.

3- Sao Paulo Museum of Art (MASP): Paulista Avenue'de bulunan Sao Paulo'nun en meşhur sanat müzelerinden biri, şehirde ilk bulunduğumuz gün gezemedik ancak ikinci sefer gitmeye niyetlendik bu sefer de kapalı olduğu güne denk geldiğimiz için giremedik. O nedenle ne yazık ki eserlerle ilgili bilgi veremiyorum.

4- Parqu Tenente Siqueira Campos: Bu güzel park MASP'ın hemen karşısında yer alıyor, açıkçası gezmek gibi bir hedefimiz yoktu ancak yolumuzun üstündeyken girelim dedik, büyük bir park değil, gezilebilir.

5- Sao Paulo Katedrali ve Se Meydanı: Şehrin en meşhur ve büyük katedrali, katedralin önünde uzun ve geniş 'Se' meydanı bulunuyor. Burada diğer parklarda sık sık rastlayacağınız bir çok evsiz göreceksiniz.

6- Mercado Municipal: Sanırım bizim Sao Paulo'da en çok keyif aldığımız yer burasıydı. Çok büyük bir market. İçeride hem yiyecek satışı mevcut hem de restauranlar var, yani isterseniz alışveriş yapıp çıkabilirsiniz isterseniz de birkaç saatinizi orada geçirebilirsiniz. Çok kalabalık bir yer, içerisi tıklım tıklımdı, uzun uğraşlar sonucunda oturacak bir yer bulduk ve 1-2 saatimizi orada geçirdik. Çok leziz yemekler yedik çıktık.

7- Municipal Theatre ve Sala Sao Paulo: Şehirde gösteri izleyebileceğiniz ve müzik dinleyebileceğiniz, güzel yapılara sahip sanat merkezleri. Sala'da bir gösteri bulunmaktaydı fakat biletler tükenmişti, ancak fazla bileti olanların kendi biletlerini kapıda bekleyen insanlara bedava dağıttıklarını gördük. Bize de yaşlı tonton bir teyze verdi ancak bizden daha uzun süre bekleyen genç bir kardeşimize bileti vererek kendisini sevindirdik.

8- Copan ve İtalia Binası: Copan'ı dalgalı bir bina olarak tanımlayabilirim sanırım. Ancak bizim şansımıza bina inşaat halindeydi ve maalesef binayı net bir şekilde göremedik. İtalia ise yanındaki şehrin en uzun binası. Gidenler görmüş biz de gelmişken bir uğrayalım dedik.:)