12 Şubat 2018 Pazartesi

Cenevre

Cenevre aslında tamamen spontane gelişmiş bir gezi oldu. Grenoble'da kaldığımız arkadaşlarımızla daha öncesinde Cenevre'ye gideriz diye bir şey konuşmamıştık. Oraya gittiğimizde genel bir plan yaparken Annecy'e gittikten sonra isterseniz çok yakın olan Cenevre'ye gidelim dediler. Biz de hemen bu fikri kabul ettik. Detaylı bir gezi olamayacağını biliyorduk ama en azından Cenevre hatta İsviçre hakkında çok genel de olsa bir fikir edinmiş olacaktık. Ancak şunu bilmekte fayda var, arabaları için daha önce Almanya'ya giderken izin almışlardı. Ana yolları için (Uluslararası 1. ve 2. sınıf) 'Vignette' denen yeşil bir etiketi ön cama yapıştırıyorsunuz. Fiyatı bir senelik 35 €, eğer bu etiket olmadan yakalanırsanız cezası 85 € veya 170 €.
Annecy'de vakit geçirdikten sonra yola çıktık, yaklaşık 1,5 saat sonra Cenevre'ye vardık. Tabii pazar günü olduğu için şehir fazla sakindi. Çoğu mekan kapalıydı. Ama bu geziyi yapabileceğimiz tek gün pazar olabileceği için yapabilecek çok fazla bir şey yoktu.
Arabamızı bırakıp yürümeye başladığımız ilk anda yolda satranç oynayanları gördük. Çok hoştu.

Yolumuz Reform Duvarı'na doğru devam etti. Güzel bir anıttı.
Reform Duvarı Protestan Reformasyonunun ana kişilerinin, olaylarının ve dokümanlarının birçoğunu heykellerde ve kabartmalarda tasvir ederek onurlandırıyor (Wikipedia).

St. Pierre Katedrali görülmesi gereken önemli yerlerden biri. Kilisenin içi de dışı da son derece sade. Şehri yukarıdan görme isteğimiz nedeniyle gene zorlu bir yolla kuleye çıktık:) Manzara çok güzeldi. Yorucu ama kesinlikle tavsiye ederiz. Kuleye çıkış 5 €.

St. Pierre Katedrali'nin bulunduğu bölge; trafiğe kapalı, resimlik sokakları, cafeleri ve müzeleri ile eski şehir olarak geçiyor. Burada bir yürüyüş yapmanızı tavsiye ederiz, görülmeye değer.
Eski şehirde Cenevre'nin en büyük sanat müzesi olan Sanat ve Tarih Müzesi bulunuyor (Wikipedia), giriş bedava.

Eski şehrin ara sokaklarında gezindikten sonra göl kenarına geldik. Karşımızda Jet d'Eau vardı. Çok yükseğe kadar çıkan bu fıskiye Cenevre'nin önemli turistik noktalarından biri.

Cenevre dünyanın saat başkenti de aynı zamanda. En pahalı saatler burada üretiliyor. Sahilde gölün kenarına dizilmiş saatçilerin binalarını görebilirsiniz. Ayrıca şehir merkezinde Philip Patek Müzesi bulunuyor, bizim zamanımız olmadığı için giremedik.

Diğer hoşumuza giden yer gene sahildeki Çiçek Saat oldu. Çok güzel yapmışlar. Çok beğendik.

Yolumuza Our Lady of Geneva Bazilikası ile devam ettik. İçeride ayin vardı.

Cenevre'nin diğer önemli noktası Kırık Sandalye Anıtı ve Birleşmiş Milletler Binası. Buraları görmeden geçmemekte fayda var. İsterseniz gene burada Kızıl Haç'ın müzesi bulunuyor.
Kırık Sandalye Anıtı kara mayınlarına ve küme bombalarına karşıtlığı simgeliyor (Wikipedia).

Genel olarak Cenevre tertemiz ve çok düzenli bir şehir. Buradan Lausanne, Cern, Chamonix, Mont Blanc, Cenevre gölü, Montreux gibi günübirlik turlar da yapılabiliyor.