1 Kasım 2014 Cumartesi

Paracas

Saat 10.00 gibi Nazca'daki uçuşumuzu tamamladıktan sonra otobüs ayarlamak için Cruz Del Sur'a gittik. Bir sonraki durağımız Paracas'dı. Bu arada otobüs ayarlama işini Nazca uçuşumuzu gerçekleştirdiğimiz turun yetkilisi yaptı. Bilet bulma konusunda sıkıntı çekmedik, hatta iyi ki daha önceden biletleri almamışız, zira bu sayede Paracas'a erkenden gidebildik (1 kişi 35 Soles).
Paracas doğal rezervlerin bulunduğu, okyanus kenarı bir yerleşim. Nazca-Paracas arası yol virajlı değildi, dümdüz bir yolda gittik, etraf çoğunlukla çöldü, ara ara ağaçlar gözüküyordu. Paracas'a geldiğimizde bir tarafımız okyanus bir tarafımız da alabildiğince çöldü. Zaten Peru'nun bizi etkileyen en önemli yönü de çeşit çeşit deneyimi barındırması oldu. Otobüs yolculuğumuz yaklaşık 4 saat sürdü, öğleden sonra Paracas'daydık.
Paracas seyahatimizin esas amacı "Ballestas Islands" turuydu. Turumuz ertesi sabah erken bir saatteydi, o yüzden bir akşamımızı Paracas'da geçirdik. Uzun sahil kenarında yürüyüş yaptık ve bir çok yazlık ev gördük, sezon nedeniyle hemen hemen hepsi boştu. Çok büyük ve güzel olan 1 tane otel dikkatimizi çekti, güzel bir bahçesi vardı, biz yapmadık ama oturup okyanus manzarası eşliğinde çay kahve içebilirsiniz. Bu arada hava serin ve deniz de dalgalıydı. Etrafta alışık olmadığımız bir çok kuş vardı ve manzara şahaneydi.

Paracas araştırmamız sırasında burada görülmesi gereken yerlerden biri olarak "Paracas History Museum" öneriliyordu, hemen otelimizin yanındaydı, 2 odadan oluşan küçücük bir müzeydi, sanırım gezmek 3-4 dakikamızı aldı, çoğu sergilenen şey daha önce gördüklerimize benziyordu. Peru'daki müzeler, antik siteler, marketler hatta satılan ürünler bile bir müddet sonra birbirine benzemeye başlıyor.

Paracas'ın merkezi çok küçük, birkaç restaurant ve birkaç bar ve cafe var, akşam yemek yedikten sonra, bir yerde oturup çay içtik, sabah erken kalkacağımız için çok da geç olmadan otele döndük. Bu arada tur şirketimizi bulup son bir görüşme yapalım istemiştik, şirketin yerini bulduk ancak kapalıydı, kimseyle ertesi gün için teyitleşemedik ancak bir ara otele uğradığımızda bir kadın ve bir erkeğin bizi aradıklarını gördük, meğer tur yetkilileri bizi görmeye gelmiş, ertesi gün gideceğimiz turumuz için konuştuk, içimiz rahatlamıştı. Turumuzun adı "Secrets of Peru"ydu. Tur bedeli 1 kişi 25 dolardı.Tur süresi yaklaşık 2-2,5 saat.
Ertesi gün çok erken bir saatte kalktık, tur yetkilimizle buluşup sahile indik (otelimizle sahil arası 100 metre bile yoktu).Sabah Lima'dan ve İca'dan günübirlik turlar ile beraber etraf iyice kalabalıklaştı. Sahilde bir sürü sürat teknesi vardı, biz de biri için sıraya girmiştik, tekne aşağı yukarı 20 kişi alıyordu, birçok farklı tur şirketinden yolcuları aynı teknelere bindiriyorlardı ve her teknede bir tane rehber vardı. Biz binmeden önce bizi tekneye getiren tur rehberimiz teknenin sol tarafında oturmamızı önerdi, haklı olduğunu turdan sonra anladık. Yola çıkar çıkmaz birçok yunus etrafımızı sarmıştı. Bir müddet tekne durdu, biz de onları izledik.

Yolumuza yaklaşık 20 dakika devam ettikten sonra ilk olarak kayalığa kimin çizdiği bilinmeyen kaktüs şeklini gösterdiler. Ardından 2 tane küçük adaya; "Ballestas Islands"a gelmiştik. Adaların üstü kuş doluydu ve hayvan sesleri her yeri sarmıştı. Merakla beklenen deniz aslanlarını ve penguenleri görme sırası gelmişti, mevsim nedeniyle çok az penguen gördük ama kuşlar ve deniz aslanları mükemmeldi, bir ara kendimizi National Geographic belgeseli içinde hissettik. Tekne, hayvanları görebilmeniz için uzun süre bekliyor, bol bol fotoğraf çekebiliyorsunuz. Çok keyifli bir 2 saatin sonunda Paracas'a geri döndük. Bu adaların daha sonra gitmeyi düşündüğümüz 'Galapagos Adaları'nın minyatürü olduğunu forumlarda okumuştuk.

Bir de unutmadan pelikanlardan bahsetmemiz gerekiyor, bizim buralarda nasıl martı görmek normalse, orada da pelikan görmek o kadar normal, sahilde birkaç adam onları besliyordu, izlemek ve fotoğraf çekmek mümkün ancak adamlar bu durumu show olarak görüyorlar ve gelip hemen sizden bahşiş istiyorlar.