10 Mayıs 2013 Cuma

Münih

2012 Ekim ayında birkaç şehri kapsayan bir Orta Avrupa turu planladık, Münih bu seyahatimizin ilk durağıydı. Havanın çok soğuk olacağını düşünmüştük ama neyse ki tahmin ettiğimiz gibi olmadı.
(Bir yer hariç: Salzburg) Neyse biz Münih'den başlayalım. En çok üzüldüğümüz konu Octoberfest'i kaçırmamız oldu hem de birkaç gün arayla. Yalnızca yapıldığı yeri görebildik, kurulu çadırlar sökülüyordu umarım bir daha ki sefere denk gelebiliriz. Münih'deki ilk günümüzde hava güneşliydi, attık kendimizi Münih sokaklarına, şehirde çok büyük ve güzel parklar var, sonbaharın da etkisiyle her yer yemyeşildi, yeşilin onlarca çeşidini gördük, gezmeye doyamadık, aklımızda kalan unutulmazların içine Münih'in parkları girdi.

Neyse gezilecek yerlere gelelim:

1- Marienplatz: Hareketli, canlı, harika bir meydan olan Marienplatz 1158 yılından bu yana şehrin ana meydanı olmuş (Wikipedia).
Meydanın çevresinde göz alıcı binalar, cafeler var. St.Peter Kilisesi, Altes Rathaus (eski belediye binası), Neues Rathaus (yeni belediye binası) en meşhur binalarından. Yeni belediye binasında kuleye çıkabiliyorsunuz, şehri tepeden görme tutkumuz nedeniyle kuleye çıkmadan duramadık tabii.

2- Peterskirche ve Frauenkirche: Her iki kilise de meydanda yer alıyor. Münih'in en meşhur kiliseleri diyebiliriz.
Peterskirche kilisesi Münih'in kayıtlı en eski kilisesi olarak biliniyor (Wikipedia).
Frauenkirche Kilisesi Bavyera bölgesinde başpiskoposun koltuğunun bulunduğu katedral olarak biliniyor. Ayrıca katedralde şeytanın ayakizi olduğuna dair bilgileri maalesef geziden dönünce okuduk (Wikipedia), o nedenle siz siz olun kilisede bu detaya dikkat edin.

3- Olympiapark: İşte böyle olur Olimpiyat park dedirten gayet güzel, çok geniş bir park. Özellikle hava güzelse kaçırmayın derim.
Bu park 1972 yaz olimpiyatları için yapılmış. Günümüzde de Münih için sosyal, kültürel faaliyetlerin gerçekleştiği önemli bir alan olarak önemini koruyor (Wikipedia).

4- BMW Müzesi: Araba düşkünlüğümüz olmadığı için müzeye girmedik, müzenin karşısında mini bir showroom gezdik, bizim için yeterliydi ama araba tutkunuz varsa sakın kaçırmayın, harika bir müze olduğunu tahmin edebiliyorum. Ayrıca BMW'nin iş merkezini de görebilirsiniz.

5- Deutches Museum: Münih'in en meşhur ve en büyük müzesi olma özelliğinin yanında, dünyanın en büyük teknoloji ve bilim müzesi olma özelliğini de taşıyor. (http://tr.wikipedia.org/wiki/Deutsches_Museum).
Çok kısıtlı zamanımız olmasına rağmen müzeyi hızlıca gezdik, müzede yok yok, motorlar, uçaklar, müzik aletleri, astronomi vs. herşey var.

6- Biergartens: Münih'de mutlaka uğramanız gereken çok keyifli açık hava yeme ve içme alanı olarak tanımlayabilirim. Almanlar bu bahçelerde yemek, patates ve bira keyfi yapıyor. Özellikle iş çıkışı buralara uğradıklarını öğreniyoruz. Kış olmasına rağmen biergarten'lar tıklım tıklımdı, yazı düşünemiyorum.

7- Allianz Arena: Tabii her şehirde olduğu gibi burada da stadı görmeden gelmek istemedik. Stad şehirden uzak bir bölgede yer alıyor. Stadın dışı gerçekten değişik, içini de turla gezdik. Tur bedeli kişi başı 13 Euro'ydu.

8- Odeonsplatz: Burası Münih'in meşhur meydanlarından biri, aslında eski şehrin meydanı diyebiliriz. Her geçişimizde çok kalabalıktı.
Günümüzde de önemli törenler veya cenazeler geleneksel olarak bu meydanda yapılmakta (Wikipedia).

9- Hofgarten: Şehir merkezinde yer alan Münih'in harika parklarından biri, dediğim gibi Münih park konusunda çok başarılı, burası da çok güzel bir yer. Keşke zamanımız olsaydı da hem burada hem de İngiliz Bahçeleri'nde çok daha uzun zaman geçirebilseydik.

10- Bayerische Staatsoper Opera House: Münih'de 1 gece kaldık, o gecede de bu şehrin hakkını vermek için bale gösterisine gittik. Gösteri Münih'in meşhur opera salonundaydı. Salon tıklım tıklımdı, biz de gösteriden çok keyif aldık. Gösterinin adı Gods and Dogs'du. Bilet bedeli 9 Euro'ydu ama en arkada ayakta:)

11- Nymphenburg Sarayı ve Bayerische Staatskanzlei: Nymphenburg Sarayı Bavyera hükümdarlarının gözde yazlık ikametgahı olarak kullanılmış (Wikipedia).
Bahçesi inanılmaz güzel ve büyük, sarayın içini gezmedik. Saray bahçesiyle birlikte Münih için önemli bir yapı, turistlerin de uğrak yeri.
Bayerische Staatskanzlei ise Hofgarten içerisinde yer almakta ve Bavyera Devlet Başkanlığı olarak faaliyet göstermekte (Wikipedia).

12- Isartor Kapısı: Orta çağ kent surunun 4 ana kapısından biri (Wikipedia).
Kapının üzerinde tarihi olayların anlatıldığını öğrendik.

13- İngiliz Bahçesi: Bu müthiş parka bir Münih harikası diyebilirim, gözünüzün alabildiği tüm alan yeşillik, insana huzur veren bir bahçe. Çimlere yatanlar, ata binenler, spor yapanlar herkes en keyif aldığı aktiviteyi bu harika ortamda gerçekleştiriyor.

14- Schwabing: Bu sokak özellikle öğrencilerin vakit geçirdiği, barların, restauranların, cafelerin yer aldığı Münih'in en popüler sokaklarından biri.